Stage in Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marina Moerland - WaarBenJij.nu Stage in Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marina Moerland - WaarBenJij.nu

Stage in Bali

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

02 December 2018 | Indonesië, Denpasar

Hoi Hoi,

Ik dacht, laat ik eens een verslagje schrijven over mijn stage en avonturen tot nu toe! Mijn reis naar Bali begon op 11 september en ik zit hier ondertussen dus al bijna 3 maanden en ik vlieg terug op 31 januari.

Het bedrijf waarbij ik stage loop heet BaliProd.
(www.baliprod.com) Dit is een bedrijf die zelf producties doet (dus het bedrijf doet zelf dingen filmen en het monteren van de beelden) maar ze regelen ook dingen zoals locaties, crew en modellen zodat andere bedrijven hier kunnen filmen.

Tot nu toe ben ik veel bezig met het monteren van beelden die ik of andere mensen, die bij BaliProd werken, hebben gefilmd. De mensen hier op het bedrijf zijn echt super aardig en gezellig! Ook komen ze overal vandaan! We hebben mensen uit Frankrijk, Duitsland, Bali, Java, Sumatra, Nieuw-Zeeland, Australië, Amerika, Rusland, Zuid-Afrika en Nederland.

Mijn grootste opdracht tot nu toe waaraan ik heb meegewerkt is DJI. DJI is een groot merk in de filmwereld. Ze kwamen met een nieuw product en daar wilde ze een video van hebben. Ik heb samen met een collega gezocht naar extreme sporten die je in Bali kan doen. DJI wilde namelijk dat een model die sporten zou gaan doen zodat we hem dan kunnen filmen terwijl hij dat doet. Verder heb ik veel mee geholpen wanneer we het ook echt gingen filmen.

Hier is het eindproject: https://www.youtube.com/watch?v=jS-7aSIEJ3M (door de link te kopieën en in de zoekbalk te plakken kunt u de video zien.)
Yuri heeft deze video gemaakt. Hier kunt u een kijkje nemen achter de schermen: https://www.youtube.com/watch?v=oIDf0Ffok1A

Ik ga vandaag pas echt aan de slag aan een groot project waarin mezelf echt kan laten zien. We hebben 2 hele grote projecten die we binnen 3 weken afgewerkt moeten hebben. 1 ervan is volgende week maandag al! Ik mag nog niet vertellen vanuit welke bedrijven de opdrachten komen want we moeten alles geheim houden binnen het bedrijf.

Ik woon samen met Jan Philip, Dane, Hannes en Yuri in een gast huis 5 minuten van het werk vandaan. Jan Philip, Dane en Hannes zijn ook stagiaires bij BaliProd en Yuri werkt bij BaliProd. In Bali is het lastig om jezelf met een auto te vervoeren dus rijd bijna iedereen op een scooter.
Het volgende filmpje moesten we maken voor school om te laten zien hoe een dag van ons eruit ziet.
https://www.youtube.com/watch?v=BY_ryXte9ec&list=PLg_iJSLBSPOkb7WjpahX7HczwbU6CEB2f&index=10

Het eten hier in Bali is ook erg lekker. We wonen in Canggu en dit is een best wel toeristische plek dus er is ook veel westers eten. Een van mijn favoriete lunch plek is Warung Yess. (Deze kunt u ook in de video zien.) Hierbij kan je eerst kiezen uit rijst of noodles en daarna kan je aanwijzen wat je wil uit allerlei bakken met eten. Ik ga heel vaak voor de rendang en de loempia's met witte rijst. Heerlijk!! Soms is de rendang wel heel erg pittig en moet ik het op het gemakje opeten. Eten koken is best wel duur omdat alle ingrediënten duur zijn. Voor het geld wat je kwijt bent voor een maaltijd kan je 3x uiteten gaan. We gaan met de lunch vaak ook uiteten maar toch verveelt het me nog totaal niet om steeds weg te gaan. Heel soms bestellen we eten en laten we het naar het bedrijf brengen of naar huis. Dat is fijn als we niet zoveel tijd hebben.

Ik heb nog niet heel erg veel van het eiland gezien aangezien we vaak weekenden werken. Vorige week ben ik wel met Yuri naar het noorden van het eiland gereden met de scooter en hebben we daar overnacht. We hebben hier mooie rijstvelden gezien, wilde apen en een waterval.

We gaan regelmatig surfen met z'n allen voordat we naar het werk gaan want dan is het het minst druk in de zee. Ik ben namelijk heel erg bang dat ik iemand raak met mijn surfboard. Het surfen gaat op zich wel al heel erg goed. Ik kan al opstaan en stevig blijven staan. Ik moet nu meer gaan leren om te draaien.

Ik heb het hier heel erg naar mijn zin! Ik ben blij dat ik hier heen ben gegaan! Het bedrijf is top en de mensen ook :) Nog 2 maandjes en dan ben ik weer terug in Klundert dus ik hier nog flink genieten!

(Volgens mij staan er meer foto's onder het kopje foto's aan de linkerkant. Ik kreeg de rest namelijk niet onder dit bericht)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Bali

Stage in Bali bij Baliprod

Recente Reisverslagen:

02 December 2018

Stage in Bali
Marina

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1157
Totaal aantal bezoekers 30193

Voorgaande reizen:

18 September 2018 - 31 Januari 2019

Bali

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Stage bij Legacy @Curacao #examenjaar

19 September 2014 - 01 Mei 2015

Mijn buitenlandse stage in Curacao

Landen bezocht: