Week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marina Moerland - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marina Moerland - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

26 Augustus 2015 | Curaçao, Willemstad

@Schiphol. Ik had wat extra kilo's dus ik had wat spulletjes apart in een plastic zak gedaan zodat ze bij Yuri in de koffer konden aangezien Yuri niet aan de 23 kilo kwam. Yesss :)

Na het afscheid hebben we nog even wat gegeten bij de MacDonalds. Hierna zijn we naar de gate gegaan . Er stond een hele lange rij dus op het gemakje wat gedronken en rond gekeken in het winkeltje naast de gate. De vlucht vond ik best wel snel gaan eigenlijk. Ik heb veel film gekeken. En het eerste eten wat we kregen was pasta of nasi. Ik had de pasta want mmm ik hou van pasta. Hij was echt zooooo lekker!! Toen we waren geland en buiten kwamen, stond Stanley al te wachten. Hij heeft ons gelijk naar Centrum, zo heet de supermarkt, gebracht. Dus we hadden gelijk wat inkopen gedaan. Toen we thuis waren hebben we alles al een beetje uit de koffers gehaald en een plekje gegeven. De rest hebben we pas later in de avond gedaan. We zijn namelijk eerst naar Kokomo gegaan. Stanley had ons gebracht en heeft ons ook weer opgehaald. We hebben er ook nog gegeten. Yuri zijn favoriete: Club Kip. En ik frietjes. Mmm. Gelukkig hebben we 's avonds goed kunnen slapen ondanks de warmte.

Donderdag zijn we met ons huisgenootje Bianca (we kunnen het heel goed met haar vinden!) naar Blue Bay gegaan. We werden heen wel gebracht maar terug moesten we lopen. Om 3 uur zijn we gaan lopen en het was bloed heet! Verschrikkelijk. Het was 3 kwartier lopen!! We zijn die dag ook nog naar een auto gaan kijken maar dat was niks... In de avond zijn we naar een standbioscoop gegaan. We hebben de film: Perfect Stranger gekeken ^_^

Vrijdag zijn we naar Boka Sami gegaan. Een strandje vlakbij ons. Pffff weer door die hitte gelopen.....

Verder is Yuri Vrijdag, zaterdag en zondag hard bezig geweest met een auto zoeken. Zondag zijn we bij een auto wezen kijken en dat werd hem dus uiteindelijk.

Maandag nadat Yuri heel de dag weg was voor de auto. Zijn we in de avond met Sharona, vriendin die ook in Curacao zit maar dan voor werk, uit gaan eten bij Plein Cafe op het Wilhelmina plein. Ik had zoals gewoonlijk de Stoba (stoofvleesspotje) met friet en de heerlijke salade.

Dinsdag hebben we ook niet echt iets gedaan.

En vandaag zijn we langs Legacy gegaan. We zijn naar Punda (deel van Willemstad) gegaan met de bus en daar zijn we opgehaald door Niels. Niels is de Co-founder van Legacy samen met Yuri. Ze vertelde wat we allemaal kunnen verwachten. Yuri gaat waarschijnlijk voor een weekje naar Sint Maarten om daar een werknemer te ondersteunen. Wanneer is nog onduidelijk. En ze zeiden dat we sowieso naar het buitenland gaan voor onze stage omdat ze dat leuk vonden dat wij dat ook mee zouden maken. Vinden wij ook ;) haha. Vrijdag beginnen we officieel. Ik heb er zin in!!

Na het gesprek bij Legacy zijn we met Rien (de verkoper van de auto die we hebben gekocht) langs de verzekering gegaan en hebben we een verzekering afgesloten. Hierna heeft hij ons afgezet in de stad en hebben we bij de Mac gegeten en een Curacaos simkaartje gekocht. Hierna met de bus terug naar huis.

En dit is onze eerste week :) Ik vind het wel snel omgegaan :)


Yuri schrijft nog wel per dag en heeft meer details.
http://yuri.waarbenjij.nu/reisverslagen/494707/curacao-2-0/1

  • 01 September 2015 - 11:41

    Bep Rosing:

    Hoi lieve Marina,
    Dank voor je uitgebreide verslag van de eerste week. Het is nu natuurlijk heel anders dan toen jullie de eerste keer op Curaçao waren. Nu lijkt het wel een beetje op thuiskomen.
    En je bent bijna jarig, weer een feestje ver van Klundert. Maar het zal vast leuk en vrolijk zijn, want daar is altijd nog Skype en pakjes uit Nederland.
    Dit is weer het begin van maanden vol verrassingen, bijvoorbeeld: Saba, St. Maarten, St. Eustacius. Je leert misschien wel alle Caribische eilanden kennen.
    Een hartelijke groet voor jullie beiden van
    Bep en LarryB

  • 07 Oktober 2015 - 17:10

    Marina Moerland:

    Hoi Lieve tante Bep,

    Het voelt wel een beetje op thuiskomen omdat we heel het eiland al kennen dus dat is wel echt heel erg leuk en ik ben blij dat ik die heimwee niet heb als de vorige keer.
    Ik ben lekker uiteten geweest voor mijn verjaardag en Yuri en een huisgenootje hebben een taart gebakken voor mij. Mmmm

    Ja ik denk dat we wel naar een paar eilanden zullen gaan!!

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marina

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 30157

Voorgaande reizen:

18 September 2018 - 31 Januari 2019

Bali

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Stage bij Legacy @Curacao #examenjaar

19 September 2014 - 01 Mei 2015

Mijn buitenlandse stage in Curacao

Landen bezocht: