Week 10 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marina Moerland - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marina Moerland - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

03 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Woensdag 28 oktober:
Het was echt super warm vandaag en we moesten ook nog eens filmen voor een accommodatie. Het is een accommodatie van Van Der Valk. Het moet een videoclip/libdub filmpje worden. Op het terrein was er bijna geen wind en het was heel erg warm. Midden op de dag waren we bezig. Vanaf 10 uur in de ochtend tot 6 uur in de avond. Pffff. Mijn jurk die ik aan had plakte helemaal aan mijn benen door het zweten. Hierdoor viel ik soms bijna. (ik had een jurk aan die bijna tot de grond komt)

Donderdag 29 oktober:
Na het werk zijn we naar Centrum (supermarkt )gegaan. Stanley heeft ons vanaf Centrum opgehaald. We hadden namelijk heeeel veel spullen. We konden dus lekker alles weer aanvullen. :D

Vrijdag 30 oktober:
In de ochtend toen we bij de veerboot aankwamen zagen we de pontjesbrug dwars over het deel van het kanaal liggen waar de veerboten heen en weer moesten. De pontjesbrug is dus eindelijk af! Maar hoe verzinnen ze het om deze weer te gaan bevestigen als het spitsuur is? We hebben dus 3 kwartier moeten wachten en er was een hele rij. In de avond moesten we filmen bij cafe '27' daar wordt vandaag en morgen Rocktober gevierd. Er komen dan rockbandjes en wij gaan wat sfeerbeelden maken. En we hebben Barry Hay gefilmd :D

Zaterdag 31 oktober:
Vandaag zijn we met Paul, Sjoerd en Corne naar Grote Knip gegaan. Het was echt heerlijk weer! En het was heel erg gezellig!! We zijn rond 4 uur naar huis gegaan. Nadat we omgekleed waren hebben Paul, Sjoerd en Corne ons weggebracht naar Willemstad. Het was echt super leuk en gezellig om Paul gezien te hebben. We hebben in Willemstad een pompoenen zoektocht gedaan. Dit was georganiseerd door het hotel waar Bianca stage loopt. We kregen een hint en waar we uitkwamen lag dan een pompoen en als we die mee terug namen konden we die omruilen voor een prijs. De eerste hint was: Hier komen ontwerpen tot werkelijkheid. Yuri dacht gelijk een tatooshop maar even later kwam hij met het idee Ackermann. Hier maken ze van stof, kleding. En Ackermann is een sponsor van deze activiteit. We zijn er toen heen gegaan en hebben daar een pompoen gevonden. De tweede pompoen: 'Als je je teen stoot, Dan stoot je deze niet nog een keer aan een steen.' Deze uitleg was echt onduidelijk. Na wat meer uitleg bedoelde ze dus eigenlijk het spreekwoord: 'Een ... stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen.' We moesten dus een Ezel zoeken in Punda. Blijkbaar was het een monument dat aan het begin van Punda stond. En ja hoor! Hier vonden we ook een pompoen! We hebben een Fotoboek die gemaakt is van een bananenboom gewonnen en een kadobon van 100 gulden van Ackermann. Het was echt super leuk om met Yuri te doen! ^_^ Hierna zijn we naar huis gegaan. Om 10 uur zijn we met de taxi naar cafe '27' gegaan en Barry Hay gefilmd en om kwart over 1 weer naar huis met de taxi.

Zondag 1 november:
Vandaag hebben we ook lekker niks gedaan. Yuri heeft uitgeslapen tot 4 uur in de middag haha. Ik ben er wel om 1 uur uitgegaan want ik ben met Marvin gaan skypen. Uiteindelijk hebben we 3 uur geskypt!! Hahaha Daarna ben ik met mamma gaan skypen. In de avond hebben we de spaghetti gegeten die we overhadden van gisteren. Na het eten hebben we Expeditie Robinson gekeken met z'n drieën. Gezelligggggg

Maandag 2 november:
Gewerkt

Dinsdag 3 november:
Na het werk zijn we naar de film: Scouts guide to the zombie apocalypse. Dit was echt een leuke film!

• 04 November 2015 - 15:25

Bep Rosing:

Lieve Marina, ik geniet van je verslagen. Wat zijn jullie toch boffers, dat je twee keer in de Cariben stage kan lopen. Wat een belevenis.
    Hartelijke groeten,
    Bep

• 06 November 2015 - 18:33

Marina Moerland:

Lieve tante Bep,

Wat leuk dat u ons volgt!! En ja het is echt zooooo gaaf dat we dit kunnen doen!
    We gaan ook nog heeeeeel veel meemaken!! :)

Liefs Marina